05 Mar 2018

Reklamacja dżinsów – kiedy można reklamować spodnie?

Przyczyny reklamacji jeansów

Wytrzymałość to jedna z wielu cech materiału, którym jest denim. Chociaż rzeczywiście cecha ta najbardziej była ceniona na samym początku historii dżinsu, czyli w XVII wieku. Jak powszechnie wiadomo, dżins był tkaniną służącą do szycia roboczych ubrań dla marynarzy. Dlatego, że był „nie do zdarcia”, w krótkim czasie trafił do szerszego grona odbiorców, aż ostatecznie na stałe zagościł w szafach zwykłych ludzi do dzisiaj będąc na topie. Nieniszczący materiał miewał z pewnością swoje wady, ale to co wadą nazywano kiedyś, teraz jest ozdobą i odwrotnie.

Co jest wadą, a co ozdobą?

Nikt chyba nie kupuje już odzieży w nadziei, że będzie ona noszona bez ustanku następną dekadę… (Spokojnie! Wiemy, że oldschool’owe modele są obecnie bardzo w cenie i moda do nich cały czas powraca – chodzi o noszenie jednego ubrania cały czas :)) Projektanci dżinsowej odzieży dwoją się i troją, aby wraz z nadejściem kolejnego sezonu zaprezentować coś nowego lub klasykę, ale o świeżym spojrzeniu. Bawią się kolorami, krojami, zdobieniami i przetarciami. Podczas zakupów wybierając spodnie dżinsowe należy je dokładnie obejrzeć. Dawno minęły czasy, kiedy każda z par była szyta ręcznie, więc każdą ewentualną wadę należy zwrócić sprzedawcy jeszcze przed zakupem! Warto zapoznać się z regulaminem sklepu, w którym jest mowa o warunkach zwrotu towaru oraz reklamacji.

Wady, a ozdoby dżinsów

Kiedy nie pomoże regulamin?

Do 7 dni, zakupioną odzież możemy zwrócić w sklepie pod warunkiem, że nie była przez nas noszona, czyli brak na niej wszelkich śladów typowych dla używanych ubrań oraz mają na sobie komplet metek (w przypadku spodni jeansowych metek mamy całe mnóstwo – przy każdym modelu od męskich  spodni Levi’s 511 poprzez 505 Regular, aż na damskich Scarlett Skinny Lee Jeans skończywszy i to dotyczy absolutnie każdej marki: Wrangler, Pepe Jeans, Lee Tommy Jeans Hilfiger Denim). Podstawą do podjęcia realizacji takiego zlecenia zwrotu zakupionego towaru jest paragon. Zwrot dokonywany jest bezgotówkowo na kartę podarunkową. Pamiętajmy, że każdy sklep określa sam warunki, na jakich chce dokonać takich działań. Wszystko jednak musi być zgodne z ustawą, dlatego też w renomowanych salonach odzieży dżinsowej regulamin poza sklepem stacjonarnym jest ogólnie dostępny na stronie internetowej.

„Nie podoba mi się już” – to nie może być podstawa do reklamacji…

Ile ludzi tyle opinii, dlatego nikogo już nie dziwi, że co poniektórzy nie widzą nic złego w tym, aby podstawą do reklamacji spodni był fakt, że już się przestały podobać. Niestety, taka reklamacja nie zostanie uwzględniona. Co jeszcze skłania nas do reklamowania dżinsów?

Spodnie przetarły się w kroku/nogawkach/pośladkach – w 99% procentach przypadków to, że spodnie przecierają nam się jest wynikiem naszej budowy ciała, sposobu chodzenia i nieprawidłowego użytkowania spodni. Niezwykle rzadko spowodowane jest to wadą materiału, jednak kiedy reklamacją zostaje przyjęta przez sklep, produkt zostaje wysłany do ekspertyzy u producenta. Tam określane jest, czy konkretny przypadek mógł być wynikiem wady fabrycznej, czy też uszkodzenia mechanicznego tkaniny lub niewłaściwego sposobu użytkowania.

Przetarcia spodni jeansowych

Spodnie wyblakły/ powstały zacieki po praniu– pielęgnacja w przypadku spodni jeansowych ma ogromny wpływ na strukturę, wytrzymałość i wygląd tkaniny. Włókna denimu bardzo nie lubią wysokich temperatur podczas prania, żrących detergentów i traktowania rozpalonym żelazkiem. Zła pielęgnacja, może przyśpieszyć niszczenie tkaniny.

Spodnie pękły podczas kucnięcia/ rozdarta podszewka/rozdarta kieszeń – to kolejna grupa uszkodzeń mechanicznych, czyli nie wynikających z wady fabrycznej tkaniny.

Niesymetrycznie zszyte nogawki – bezwzględnie należy poinformować sprzedawcę w salonie o swoich obawach (warto dopytać, czy nietypowe szycie nie jest zabiegiem celowym producenta). Może być to powód do uznania reklamacji przez producenta.

Materiał spodni „wypycha się”/rozchodzi – dotyczy to najczęściej spodni mających w składzie elastan, który potocznie nazywamy stretchem. Bardziej rozciągliwa struktura spodni została stworzono po to, aby subtelnie opinać kobiece kształty. Elastyczny materiał pozwala „podciągnąć” i „wygładzić” niedoskonałości wprawiające w zakłopotanie. Zakup spodni w nieodpowiednim rozmiarze zawsze doprowadzi do wypychania materiału, ponieważ jego możliwości są skończone.

Pękanie sterczu – zakup spodni w nieodpowiednim rozmiarze może również prowadzić do nadmiernego naprężenia spodni w czasie użytkowania. Spodnie wykonane są z tkaniny zawierające włókna bawełny i syntetyku. Włókna syntetyczne w normalnych warunkach użytkowania wpływają na elastyczność spodni, ale nadmierne rozciągnięcie przez długi czas powoduje trwałe zmiany (popękanie nitki streczowej i w efekcie pofałdowanie materiału).

Pękanie nitki jeansowej

Każda reklamacja w pierwszej kolejności trafia do sprzedawcy, który jak pierwszy ocenia zaistniałą szkodę. Klienci renomowanych salonów odzieży jeansowej, otrzymują gwarancję producenta na kupiony towar. Zawsze warto zapytać i rozwiać wątpliwości związane ze zwrotem wymianą czy reklamacją. Mimo wszystko, zawsze sprzedawcy proszą o przemyślane zakupy – rozwaga pozwoli obu stronom zaoszczędzić emocji i cieszyć się dobrze dobraną parą dżinsów 🙂

    • Before BlackFriday Od dzisiaj do wtorku mamy dla Was rabat
    • Ju wkrtce otwieramy nasz nowy salon w nowej galerii liberokatowice
    • Pogoda w kratk dlatego dobrze mie w pogotowiu ocieplan truckerk
    • Ale oni zaraaj umiechem! Prawda? mrsharmony  mrharmony w outfitach
    • Witajcie w Halloween zarazem rod i may pitek Pogoda wiosenna
    • Dzisiaj poniedziaek a ju za chwil znowu weekend U nas
  • ©2018 Silesia Jeans - All Rights Reserved.