Lee to jedna z najstarszych denimowych marek na świecie. Legendarna, niezmiennie ciesząca się ogromną popularnością oraz zaufaniem klientów marka w 2019 roku obchodzi swoje 130. urodziny.
Marka Lee została założona w 1889 roku w stanie Kansas w USA przez Henry’ego Davida Lee. Początkowo zajmowała się produkcją i sprzedażą wyrobów spożywczych. Dopiero w 1911 roku, zauważywszy duże zapotrzebowanie na produkcję odzieży roboczej, Lee postanowił się przebranżowić. Zajął się produkcją wysokiej jakości kombinezonów, z których pierwszy nosił nazwę Bib Overall. Dwa lata później Lee stworzył kombinezon Union-All, który chronił robotników przed ubrudzeniem się podczas pracy, a marce przyniósł ogromną sławę.
Kolejne lata były dla marki Lee pasmem sukcesów. To właśnie jej projektantom zawdzięczamy między innymi model spodni dzisiaj znanych jako ogrodniczki, kultowe jeansy 101 zapinane na guziki, superwytrzymałą tkaninę „Jelt denim”, a także spodnie jeansowe zapinane na zamek błyskawiczny.
W latach 50. XX wieku, marka rozszerzyła działalność o modę casualową, a dzięki gwiazdom filmowym i muzykom noszącym jeansy Lee, firma zdobyła międzynarodową sławę. Dzięki takim gwiazdom, jak Marlon Brando, James Dean czy Marylin Monroe, odzież Lee stała się prawdziwym symbolem popkultury. Z kolei gwiazdą na spodniach jeansowych produkcji Lee stało się „Lazy S” — wzór przypominający falę lub spłaszczoną literę S, pojawiający się na tylnych kieszeniach wszystkich modeli jeansów damskich oraz męskich.
Dzisiaj marka Lee tworzy nowoczesne projekty i podąża za najnowszymi trendami, jednocześnie nie zapominając o swoich korzeniach. Chociaż jej znakiem rozpoznawczym niezmiennie są doskonałej jakości spodnie jeansowe oraz denimowe kurtki, wśród asortymentu Lee znajdziemy także damskie i męskie T-shirty, bluzy i koszule. Połączenie stylu retro, nawiązań do Dzikiego Zachodu oraz innowacyjnych rozwiązań i modnych wykończeń to wizytówka marki. Dzięki tym elementom każdy, nawet najbardziej wymagający klient znajdzie coś dla siebie.
Pamiętajmy także, że marka Lee jest inicjatorem Lee National Denim Day. Raz do roku, w październiku, pracownicy różnych firm mogą przyjść do pracy w spodniach jeansowych Lee. Każda osoba, która skorzysta z tej możliwości, wpłaca na rzecz walki z rakiem piersi co najmniej pięć dolarów.
Warto wspomnieć, że w 2019 roku marka Lee obchodzi swoje 130. urodziny. W ciągu ponad stu lat marka przeszła pewną metamorfozę. Mimo zmiany asortymentu — od produktów spożywczych, przez odzież roboczą dla rolników, pracowników fizycznych i kowbojów, aż po jedne z najlepszych jakościowo oraz najpopularniejszych spodni jeansowych oraz innych ubrań codziennych — filozofia marki pozostaje niezmienna: najważniejsza jest jakość i wytrzymałość produktów, a znane z lat 50. XX wieku hasło „Wygodna odzież do pracy i zabawy” jest aktualne również dzisiaj.