Każda marka produkująca dobre jakościowo ubrania chce, żeby były one ładne i użyteczne, a dodatkowo wyróżniały się w tłumie. Światowe marki sięgają po różne rozwiązania, aby ich ubrania były charakterystyczne, oryginalne i wyjątkowe.
Liderem w wykorzystywaniu charakterystycznych rozwiązań jest marka Wrangler, która w swoich spodniach jeansowych stosuje aż siedem różnych detali, dzięki którym jeansy są wyjątkowe i niemal niemożliwe do podrobienia.
Nity wzmacniają jeansy i zapobiegają rozdarciu szwów. Niestety w czasach, kiedy spodnie jeansowe marki Wrangler tworzone były z myślą o kowbojach, odstające nity były niepraktyczne, ponieważ rysowały siodło. Z czasem okazało się, że mogą uszkodzić także meble, czy tapicerkę samochodową. Ponadto siedzenie w spodniach z odstającymi nitami mogło być po prostu niekomfortowe. Marka Wrangler wyszła na przeciw potrzebom klientów, wprowadzając płaskie miedziane nity, które „nie drapią”, a dodatkowo nadają jeansom subtelne wykończenie.
Dawniej nie noszono zegarków na rękach, a w kieszeniach, razem z drobnymi. Ben Lichtenstein, krawiec zatrudniony przez markę Wrangler, zaprojektował spodnie jeansowe z okrągłą, głęboką kieszonką na zegarek i monety. Dzięki wylotowi znajdującemu się tuż przy talii, kieszonka jest dodatkowo zabezpieczona paskiem, aby włożone do niej przedmioty nie wypadły.
Spodnie jeansowe większości marek mają założone brzegi materiału wzdłuż szwów, jednak Wrangler postarał się, aby to rozwiązanie było również maksymalnie funkcjonalne. W tylnych kieszeniach brzeg karczka założony jest do dołu, dzięki czemu zabezpiecza przed wypadnięciem portfel, lub inne przechowywane tam przedmioty. Dodatkowo po wewnętrznej stronie nogawek szwy są płaskie, co jest komfortowe podczas codziennego noszenia jeansów. W czasach, kiedy jeansy nosili głównie kowboje, doceniali to rozwiązanie za wygodę podczas jazdy konno.
Kupując spodnie jeansowe raczej nie zwracamy uwagi na takie szczegóły, jak ilość szlufek, ale podczas użytkowania może okazać się to bardzo ważne. Jeansy z pięcioma szlufkami przesuwają się w talii, sześć szlufek daje większy komfort noszenia, ale siedem szlufek, które marka Wrangler zastosowała już w pierwszym modelu swoich spodni jeansowych, gwarantuje idealne dopasowanie spodni do ciała.
Większość marek produkujących spodnie jeansowe, używa charakterystycznego haftu na tylnych kieszeniach. Jeansy Wranglera mają w tym miejscu wyhaftowane litery „W”, które — wbrew pozorom — nie nawiązują do nazwy marki, ale pochodzą od słów „Western Wear”, czyli Odzież Zachodu. Kieszenie w spodniach Wranglera mają także dodatkowe poziome szwy w kolorze jeansu, które łączą je z dodatkową warstwą materiału, wzmacniając je w ten sposób od wewnątrz.
Wszystkie jeansy Wranglera od 1947 roku mają z tyłu skórzaną naszywkę. Na początku widniał na niej napis „Blue Bell’s Wrangler Authentic Western Jeans”, jednak z czasem skrócono go. Dzisiaj nazwa Wrangler na naszywce symbolizuje wytrzymałość i najwyższą jakość odzieży jeansowej produkowanej przez markę.
Logo marki Wrangler, ułożone z liny, to jeden z najbardziej charakterystycznych symboli w historii jeansu. Spodnie jeansowe Wrangler są przeznaczone dla aktywnych osób, które cenią jakość wykonania, trwałość, oraz swobodę ruchów i komfort — właśnie to symbolizuje lina, znajdująca się w logo marki.