Październik jest miesiącem walki z rakiem piersi. Wiele firm angażuje się w istniejące inicjatywy lub tworzy własne, aby pomóc chorym. Ze względu na specyfikę choroby, najczęściej w październikowych akcjach biorą udział marki kosmetyczne, których produkty przeznaczone są głównie dla kobiet. Jednym z wyjątków jest marka Lee, która w 1996 roku stworzyła Lee National Denim Day®.
Wszystko zaczęło się od rozmowy kilku pracowników marki, z których każdy miał styczność z chorobą. Mała iskierka przerodziła się w akcję społeczną, która szybko urosła do zaskakujących rozmiarów i stała się jedną z największych jednodniowych zbiórek pieniędzy na rzecz walki z rakiem piersi.
Marka Lee od lat zaprasza różne firmy do wsparcia ich inicjatywy poprzez pozwolenie pracownikom jednego dnia przyjść do pracy w jeansach. Każdy pracownik przeznacza co najmniej pięć dolarów na rzecz walki z rakiem piersi w zamian za możliwość zmiany swojego standardowego „stroju roboczego” na spodnie jeansowe Lee. Ta prosta, a jednocześnie nietypowa i kreatywna koncepcja odniosła ogromny sukces dzięki zaangażowaniu wielu film i ich pracowników.