W 1873 roku Levi Strauss i Jacob Davis stworzyli pierwsze jeansy wzmacniane miedzianymi nitami, służące robotnikom i górnikom jako odzież robocza. Zaledwie 17 lat później patent miał wygasnąć, a marce zależało, aby zapaść klientom w pamięć jako producent najtrwalszych spodni na świecie. Jak interesująco i przekonująco opowiedzieć historię o jakości spodni?
Zadanie nie było łatwe, ponieważ nie wszyscy potencjalni klienci Straussa mówili po angielsku. Co więcej, część z nich była niepiśmienna. Przedstawiciele marki doszli do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem będzie opowiedzenie o jeansach nie za pomocą słów, a obrazu.
Tworząc logotyp nazwany później Two Horse® chciano nie tylko przełamać barierę językową, ale przede wszystkim podkreślić niezwykłą trwałość spodni Straussa i Davis’a. Dlatego na grafice wykorzystano dwa konie ciągnące w dwie różne strony jedną parę jeansów. Jeśli nawet tak silne zwierzęta nie są w stanie rozerwać spodni, to nic ich nie zniszczy. Od tej pory na spodniach marki Levi’s zaczęły pojawiać się naszywki z Two Horse®.
W latach 50. XX wieku skórzana naszywka z logo Two Horse® została zastąpiona idenstyczną, zrobioną z bardzo wytrzymałego kartonu stylizowanego na skórę. Stało się tak z powodu negatywnego wpływu coraz bardziej popularnych pralek automatycznych na skórzany element spodni.
Projekt ten jest używany przez markę Levi’s niezmiennie od ponad 125 lat i do dziś w najprostszy sposób przekazuje konsumentom informację o jakości i trwałości spodni.